ohuha

Arbetsförmedlingen

Kategori: Allmänt

Min nuvarande relation till Sveriges näst mest fascistiska institution efter migrationsverket, dvs arbetsförmedlingen.

Jag:
Hej, jag skulle till ungdomsinformationen..
Fascistkärringen: Jaha, det var upprop för två minuter sen!
Jag: Ja, men alltså jag har jobbat så det blev lite tight...
Fascistkärringen: Jaja, såna är reglerna. Du får ta en kölapp och boka ny tid!
Jag: Men...
Fascistkärringen: Ta en kölapp!
Jag: Alltså du, lyssna här nu, jag fick jobb i förmiddags för andra gången sen innan jul, jag var tvungen att ta det. Jag utgår ifrån att ni också tycker att jobb går före möten på arbetsförmedlingen. Jag kommer direkt från jobbet nu, jag har inte ens hunnit käka lunch, och jag är tre minuter sen så de har garanterat inte ens börjat än, men du vägrar att släppa in mig och tycker att jag ska ta en kölapp, sitta och vänta i två timmar och sedan få en ny tid om en månad?!
Fascistkärringen: Ja, såna är reglerna. Du var sen så då får du ta en kölapp eller så kan du ringa.
Jag: Du, jag skiter i det här nu. Hejdå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: